Mrkonjić: Veće zarade, manje subvencije

Bez autora
Aug 14 2012

Ministar za saobraćaj Milutin Mrkonjić je istakao da će insistirati da se povećava dohodak u javnim preduzećima, što bi znatno doprinelo smanjenju državnih subvencija. On je najavio niz novih mera u radu tog ministarstva, kako bi se poboljšala dinamika i realizacija započetih projekata. To bi omogućilo veoma značajnu uštedu i smanjilo opterećenost državnog budžeta. Insistiram da javna preduzeća i njihovi novi mendžmenti naprave takvu organizaciju koja bi smanjila rashode, a istovremeno povećala dohodak, jer državne subvencije moraju da se smanjuju, naveo je ministar. Ukoliko bi država, primera radi, za samo jednu milijardu smanjila subvenciju železnici, a njihov menadžment povećao profit, korist bi bila dvostruka, rekao je on i izrazio uverenje da ima mogućnosti za to. Svi menadžeri dobiće precizne rokove šta moraju da urade za određeni period. Ukoliko recimo, ne ispune ono što je planirano da se završi za period od šest meseci neće više moći da ostanu na tim pozicijama...

Mrkonjić: Veće zarade, manje subvencijeMinistar za saobraćaj Milutin Mrkonjić je istakao da će insistirati da se povećava dohodak u javnim preduzećima, što bi znatno doprinelo smanjenju državnih subvencija.

On je najavio niz novih mera u radu tog ministarstva, kako bi se poboljšala dinamika i realizacija započetih projekata.

"To bi omogućilo veoma značajnu uštedu i smanjilo opterećenost državnog budžeta. Insistiram da javna preduzeća i njihovi novi mendžmenti naprave takvu organizaciju koja bi smanjila rashode, a istovremeno povećala dohodak, jer državne subvencije moraju da se smanjuju", naveo je ministar.

Ukoliko bi država, primera radi, za samo jednu milijardu smanjila subvenciju železnici, a njihov menadžment povećao profit, korist bi bila dvostruka, rekao je on i izrazio uverenje da ima mogućnosti za to.

"Svi menadžeri dobiće precizne rokove šta moraju da urade za određeni period. Ukoliko recimo, ne ispune ono što je planirano da se završi za period od šest meseci neće više moći da ostanu na tim pozicijama", izjavio je Mrkonjić, saopštilo je ministarstvo.

On je naveo da će isto tako moći da dobiju bonuse i druge nagrade ukoliko uspešno urade posao.

"Obećali smo i u predizbornoj kamanji da ćemo eliminisati partokratiju u kadrovskoj politici i izvršiti departizaciju. Tim obećanjem rukovodimo se i prilikom izbora novog menadžmenta i menadžera u javnim preduzećima koja su pod vladinom kontrolom, da isključivo stručni kriterijumi budu odlučujući", istakao je Mrkonjić.

Ministarstvo se, prema njegovim rečima, toga mora pridržavati kad su u pitanju Železnice Srbije, Jat, beogradski aerodrom "Nikola Tesla", Jat tehnika, Putevi Srbije i sve ostale firme koje su pod nadležnošću ministarstva.

"Upravo taj model primenjujemo i sada u Ministarstvu saobraćaja pri izboru novih menadžera, što će biti definisano i novom sistematizacijom koja se završava", kazao je ministar.

Nadležnost Ministarstva za saobraćaj obuhvata 23 preduzeća iz oblasti drumskog, vazdušnog, vodnog i železnickog saobraćaja, kao i bezbednosti saobraćaja.

"I u prethodnom periodu prioritetni zadatak ministarstva za saobraćaj bio je da se bezuslovno ispoštuju kriterijumi koji podrazumevaju visoku strucnosti i maksimalnu odrgovornost za poverene poslove.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik